Tuesday, February 1, 2011

HOT STUFF! Georgie Joseph. HOT STUFF!

Good day to all. 

Tujuan penulisan ini adalah untuk mempromosikan blog seorang kawan nih. Wait, maybe the word 'mempromosikan' is not appropriate. I should say 'berkongsi' instead of 'mempromosikan'. Let me try it again. Tujuan penulisan ini adalah untuk berkongsi blog seorang kawan nih. Aah, that's better walaupun tatabahasa saya mungkin ada salah sikit di situ.

So, back to the original, saya suka untuk berkongsi blog seorang jejaka comel loteh daripada Sabah ni. Nama dia Georgie Joseph (according to his Facebook name lah). Saya pernah jumpa dia sekali jak. Waktu tu saya joined pertandingan Sugandoi peringkat negeri Sabah di KDCA, Penampang. Pertandingan Sugandoi ni ialah pertandingan nyanyian yang dianjurkan pada setiap bulan May sempena dengan perayaan pesta Kaamatan di Sabah. Dia ada datang tengok pertandingan tu dan kami sempat bertegur sapa walaupun sekejap dan ringkas jak. Our conversation was something like this:

Georgie: Hi Fanzi!
Me: Hi!
Georgie: Good luck!
Me: Thank you.

And then, I went off. That's it. Such a brief encounter. Wait, wait. I hope (really hope) that I am actually talking about the right person here. 

[To Georgie] Georgie, ko bah tu kan yang tegur saya di dekat entrance tu? Please say yes supaya saya tidak malu. Huhu~

OK, moving on. So, dia ni blogger jugak. Saya rasa dia ni baru-baru jugak start blogging. Dia ada dua blog. Satu dalam bahasa Inggeris dan satu lagi dalam bahasa Melayu. Saya salute and respect dia sebab dia fasih berbahasa Inggeris dan Melayu. His English is awesome. So does his Malay. Saya suka baca karangan dia. Menarik dan tidak membosankan, bukan macam saya. I wish I could write like him. 

His talent in writing has brought him to becoming a journalist. He moved to KL to pursue his dream job (according to him lah) as a journalist. Cool, yes? Memang cool lah. Bukan senang jadi journalist ni. 

So, kepada kawan-kawan bloggers di luar sana, check out Georgie's blog. It's interesting. 

Click on the pics / blog headers below.

  • For those who prefer English language.


  • For those who prefer Malay language.



To Georgie, all the best to you.

P/S: I'm expecting a ticket for Bruno M's upcoming concert in Malaysia. Ngeehehe~




3 comments:

DanieL AdiE said...

ho ho ho...
nak singgah2 blog merekala..

zizidiazora said...

Sugandoi????
Apa tu?

Georgie J said...

okies en. fanzi.fulamak, terlebih sudaaa tu ko "mempromosikan" saya.adeeiii.well anyway, gracious kioo for that!memang saya la yg tegur ko d entrance tue.nda salah urg ba koo.don't worry! ;p