Monday, January 24, 2011

Pantai Contest By Mr. K

Hi. How are you? I hope you are fine.




Post kali ni obviously pasal contest yang Mr. K buat. Saya tia tau langsung pun pasal contest ni until Daniel Adie tag saya di Facebook. 



Apa-apa pun, I'll give it a try. Thank you Daniel Adie for tagging me. This contest seems interesting sebab Mr. K cakap dalam [BLOG] dia, hadiah dari orang Sabah. Saya ada soalan, Mr. K ni orang Sabah kah? Whatever it is, saya mau support contest ni by joining it. Menang atau tia menang, itu tia penting. Hehe~

Oh, just to warn / inform you guys, saya orang Sabah. I speak Malay mixed with a little bit of local Sabahan words. Therefore, mungkin ada beberapa perkataan yang kamu tidak faham. But no worries, I've already italicized the words and you can find out the meaning in the [WORDS IN ITALIC] segment at the end of this post.

Untuk contest ni, Mr. K suruh feature-kan dua gambar bertemakan pantai. So, saya pun berabis lah korek balik album-album lama sebab mau cari gambar-gambar yang berkaitan. Cari punya cari, last-last dapat juga.

Here's the first one.


Ini gambar lama. Kalau tia silap, time ni tahun 2007. Saya dengan kawan-kawan saya spent kami punya weekend di Pulau Manukan, Sabah. Pulau Manukan ni rasanya salah satu pulau yang famous di Sabah. Siapa-siapa yang pigi Sabah memang wajib datang sini. Sebab apa? Sebab Pulau Manukan ni best lah. Hehe~ OK, about the picture, I really really love the picture. Dalam gambar tu kami trip-trip tersadai di pantai. Obviously nampak fake la sebab snorkeling equipments tu still ada melekat di kepala. Haa~ It was my first time snorkeling. Kesian, sudah tua baru dapat merasa pengalaman ber-snorkel ni. Tapi tiapa sebab it's actually never too late for something. In conclusion, I really really love this picture.

Here's the second one.


Haa~ Ini time saya di Pantai Cenang, Langkawi. Untuk pengetahuan kamurang, Pantai Cenang ni merupakan antara pantai yang paling meriah di Langkawi. Banyak aktiviti kamu buleh buat di sini. I went here in 2007 if I'm not mistaken. I was initially in Perlis sebab my bro kahwin dengan orang Perlis. So, sebelum balik Sabah, saya ambil peluang melawat Pulau Langkawi. Tempat ni memang best. Meriah. Saya masih ingat, my last night there, saya tidur di pantai. Tia sejuk tapi banyak nyamuk lah. Hehe~ Back to the picture above, it was my first time riding a horse. Nama kuda tu Power. Dia memang power lah. Best naik kuda ni sebenarnya walaupun ada sakit sikit bila dia start manangkus. Hehe~

So, that's about it. Kamu perasan atau tidak? The activities that I've done in the pictures were all my first time.  Sebab tu la gambar-gambar tu dipilih untuk join contest ni. Hehe~

I think that's it. Oh, kena tag 3 bloggers lagi lah. Saya selalu tag secara random. Mari kita lihat siapa yang kena. Hehe~

That's all for today. Thank you.

Yours sincerely,
FANZI


[WORDS IN ITALIC]
*tia = tidak
*berabis = bersungguh-sungguh
*last-last = finally
*siapa-siapa = sesiapa
*pigi = pergi
*trip-trip = pura-pura / berlakon / berlagak
*tiapa = tidak apa
*kamurang = korang
*buleh = boleh
*manangkus = lari

12 comments:

zizidiazora said...

Haha...good luck fanzi. Semoga berjaya. Kamu ada kekuatan untuk menang.

si para para said...

gila best mandi..hehe

Fanzi Ruji said...

x expect menang pun. cuba try test je ni. hehehe~

Qarl said...

menang ni nnt!

hik

nnt i carik pic i ditepi pantai

kalau ade yg menarik la

mr.syazwan said...

F
U
U
U
Y
O
O
O

menang la ni gamaknya

ijat_asni said...

suke
suke !

~boy_Mr.K~ said...

haip!...^^
konsikow poh gia...haha
(ko faham ke?) lala...

tq..

Fanzi Ruji said...

mr k, paham sagt. hahaha~

DanieL AdiE said...

great pics!!

thanx fanzi..

Joey said...

wohow....masi ada lagi slang sabahan tu bah

sa suka orang satu negeri neh..hihihi

Sandra Azwan said...

good luck babe! ;-)

::FAIZ:: said...

Fanzi, Thanks Tag saya... Wah, ada Harapan ni kau menang....