Saturday, April 2, 2011

Saya Nak Menang Album Dia...Misha


Assalamualaikum. 
Yeah, Haiqal a.k.a Qarl buat contest lagi. Contest kali ni memang lagi best sebab hadiahnya ialah album DIA...Misha. For your information, Misha is my most favourite Malaysian female singer. Saya suka sangat vokal dia yang unik. Saya suka tengok aksi Misha time nyanyi live juga. Sangat best and entertaining!

Ada tiga lagu baru Misha dalam album DIA...Misha: Berlalu, Detik Antara Waktu dan Kerana. Up until now, saya belum dengar lagi full version ketiga-tiga lagu tu. Saya mau menang album ni supaya boleh dengar lagu-lagu baru tersebut, hopefully.

Antara banyak-banyak lagu Misha Omar, saya paling suka lagu Bunga Bunga Cinta.

QUESTION: "Sebab apa suka lagu tu?"

First of all, lagu tu memang sangat best. Saya mula kenal Misha Omar pun melalui lagu tu. Lagu tu kiranya telah membuka jalan yang luas untuk Misha bertapak dengan lebih kukuh di dalam industri muzik Malaysia. Saya masih ingat, persembahan Misha time AJL 18 pada tahun 2003 menyanyikan lagu Bunga Bunga Cinta merupakan salah satu persembahannya yang paling best. In short, saya suka lagu Bunga-Bunga Cinta sebab lagu tersebut berjaya membuka mata saya dan para peminat muzik Malaysia untuk mengenali dan seterusnya meminati Misha Omar.

Among all female artists in Malaysia, I think Misha is the most unique one. 

QUESTION: "Apa yang buat dia unik?"

First of all, suara dia memang original dan tersendiri. Saya memang minat suara dia ni. Tapi yang paling unik tentang dia ni ialah rupa paras dia. Setuju atau tidak bila saya cakap muka dia memang lain dari artis-artis wanita yang lain? Her beauty is unique. Her face reminds me of those amazing, strong and independent Amazon beauties. Tu yang buat saya tidak boleh lupa dia ni. Hee.

Should I say more? I don't think so. This video says it all. Simply superb! All the best Misha.


Thanks Haiqal for organizing this contest.


2 comments: