Tuesday, March 1, 2011

I Love You

Photo: Google

Saya sangat berminat untuk bercakap tentang cinta tetapi malangnya, pengetahuan saya tentang cinta sangat terhad. Orang cakap cinta tu buta sebab ia tidak mengenal rupa dan status. Rasanya pernyataan tu kurang menjelaskan definisi cinta terutamanya dalam context masa kini. It should be cinta itu buta sebab ia tidak mengenal rupa dan jantina, yang penting orang tu kaya-raya. Haa. Betul tidak?

OK, we leave that there. Paragraph pertama tu cuma mukadimah saja. Saya tidak berniat mau komen lebih tentang cinta songsang atau cinta duit. Macam Nabil (Raja Lawak) selalu cakap, "Lu pikir la sendiri." I would rather not say anything about this. Tidak pasal-pasal saya pula kena serang nanti.

Photo: Google

Justeru itu, saya mau tanya, cinta tu apa? Seriously, I still have no clue. It's hard for me to explain it, or even talk about it. However, I'd like to point these out.

  • You've misconceived love for lust when you you think you love someone but treat him/her like a sex toy. 
  • You've misconceived love for greed when you think you love someone but treat him/her like an ATM machine.

Pada pendapat saya, kalau kita cinta, as in betul-betul cinta, kita akan terima orang tu seadanya. True love is when you tolak tepi kekurangan fizikal dia dan terima cinta yang suci dari hati dia seikhlasnya. Lebih kurang macam kisah Belle dan Beast dalam cerita Beauty & The Beast dan kisah Jake Sully & Neytiri dalam movie Avatar. There's a saying that goes like this, "Imperfection is what makes us perfect." Tapi kalau boyfriend/girlfriend kamu tampan/cantik macam Paul Walker / Jessica Alba, tahniah! That's all I can say. Hehe!

Sebelum saya mengakhiri entry ni, jom nyanyi lagu ni.

Video: YouTube
Saya jiwang sikit hari ni. Kalau ada yang tidak suka, saya minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.


5 comments:

Georgie J said...

love is in the airrrrr!hehehe.cinta bagi saya adalah satu perasaan yang infiniti dan tidak dapat ditafsir. you knows it when you can feel it. :)

fikre japili said...

sy pn setuju jg lah,
"cinta tidak mengenal rupa,status,umur dan jantina.

Unknown said...

hee~ nk kena marah ni incik pan ni.. curik ayat org without any acknowledgment~ haaa~ klu kt uni dh kira plagiat neh~ haaa~

Fanzi Ruji said...

eh ada kah? curi ayat apa tuh? hehe.

Fanzi Ruji said...

oh u mean the 'imperfection is what makes us perfect' part is it? i got that from the petronas commercial. it's common. therefore, i did not plagiarize. haha.