Wednesday, March 3, 2010

Who Wants To Be A Millionaire?

Sekarang ni terlalu banyak program cari duit di internet. Ada Jutawan Facebook, Catcheye dan macam-macam lagi lah. So apa pendapat kamu semua tentang hal ni?



Dulu saya pernah join program macam ni tapi bukan melalui internet lah. Kita kena bayar orang tu and selepas sebulan dapatlah pulangannya. Time tu saya sangat excited sebab saya fikir boleh kaya la konon. Terbayang-bayang sudah duit beribu-ribu depan mata. Tapi malangnya, program tu tutup. Bila orang tu bagitau saya yang program tu sudah takda, rasa marah tahap dewa dewi. Tapi apakan daya, sudah tidak boleh buat apa-apa. Tinggal lah saya di situ sendirian dengan mata yang terkebil-kebil. Sejak dari tu saya berazam dan berjanji tidak akan join lagi benda-benda macam tu. Sekali tertipu tidak apa, jangan dua kali tertipu. Bak kata Leann Rymes "Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice."

Most of the programs sound very promising. Especially yang kita tidak payah kluarkan modal. Contohnya Catcheye. Tidak payah kluar modal, just invite orang masuk jadi downline saja and then dapat duit. Dia bayar 1 sen (kalau tidak silap lah) per person yang kita invite. Bayangkan kalau kita invite beribu-ribu orang. Fuh, lumayan kan? Haha! Program yang macam ni, in my opinion, tidak mendatangkan mudarat. Sebab apa? Sebab kita tidak payah kluarkan modal. Hehe! Kalau fikir betul kan, macamana mau jadi kaya kalau tidak invest? Most of the rich people in the world invest their money to get rich. So, how the hell are we going to get rich without even investing a little amount of money? Well, maybe zaman sekarang ni tidak mustahil boleh jadi kaya tanpa kluarkan modal. Everything is possible with this thing we call internet. Hebat betul lah internet ni. 

Saya sudah register kat Catcheye. Haha! Program ni macam best sebab tidak payah kluarkan modal. Kalau ada yang berminat mau tau pasal Catcheye, klik [CLICK HERE]. Kalo rasa berminat dan tidak memudaratkan tu, just register lah.

Apa-apapun, jangan biarkan diri anda tertipu oleh program-program sebegini. Program-program ni semuanya nampak macam boleh bagi keuntungan besar tapi most of the time, semua tu tipu. Saya sudah tertipu sekali. Hopefully tidak akan tertipu lagi. Pandai-pandai la guna akal yang Tuhan sudah bagi tu untuk kebaikan diri sendiri. Duit sangat penting tapi jangan terlalu ghairah cari duit sampai benda-benda lain dikorbankan. Last sekali diri sendiri pun ikut merana. We don't want that kind of things, right?

P/S: Tengah fikir-fikir whether mau join program yang kawan tu offer or not. Macam mau join tapi takut nanti tertipu lagi. Adakah saya akan tertipu lagi? Nantikan jawapannya di minggu hadapan. Hahaha!

3 comments:

Qarl said...

i want to b a MILLIONAIRE!!

who doesnt want?

Karl Hummingbird said...

susah nak percaya yg mana betul.. so amik jalan selamat, tak payah join.. tp catcheye tu macam ok je since xyah kua duit kan... all the best.. ahaha

Ibrahim Ismail said...

takes time bro, and 1cent perperson? u better teach at tuition centre, sir! expand the experience+knowledge